Globale Seniorer

4.1 Hvordan opretter du en ny begivenhed i kalenderen?

Når du skal indmelde en begivenhed, f.eks. et nyt møde til kalenderne på forsiden og til medlemskalenderen, skal du starte med følgende trin:

Når du skal indmelde en ny begivenhed – fx et nyt møde til kalenderen skal du følge disse trin:

  • A. Gå til Medlems log ind og anvend dit brugernavn og adgangskode eller brug knappen: Log ind, hvis du allerede har krydset af i Husk mig.
  • B. Vælg i bjælken øverst til højre: For medlemmer.
  • C. Vælg opret begivenheder.
  • D. Vælg Se, opret, editer og slet dine møder m.m.
  • E. Her kan du se dine kommende og tidligere events – og du kan tilføje et nyt møde eller begivenhed når du aktiverer knappen: tilføj ny.
  • F. Nu skal du følge anvisningerne i formularen, sådan at web-redaktøren får alle de relevante oplysninger, der muliggør offentliggørelsen af begivenheden på hjemmesiden.

Følg skemaet for begivenheder og nedenstående tabel, som giver nyttige baggrundsinformationer:

1.Begivenhedens titelKort og præcis overskrift (max 20 karakterer), der skal give læseren et indtryk af emnet
2.Begivenheds-beskrivelse1. Hvad handler begivenheden om?
2. Skriv desuden et uddrag på max 300 anslag/40 ord til brug for forsideomtale.
3. Oplægsholderens navn og titel, når det er relevant.
4. Billedtekst og akkreditering af foreslået billede.
3.Dato og tidspunktMarker dato og tidspunkter
4.BillederVælg illustration, der beskriver begivenheden (F.eks. mødets emne)
Billedet skal være landscape-format. Det kan med fordel være bredformat 16×9, svarende til f.eks.: 356×200 pixel
Ad. ophavsret:  Anvend kun billeder, med gratis licens til  ophavsretten. Vælg billede efter nedenstående prioritering:
1. prioritet: billede af privat oprindelse
2. prioritet: billede fra databaser med gratis licens. Vælg  fx : www.unsplash.com, www.pexels.com, www.stocksnap.io, www.pixabay.com, www.flickr.com eller www.creativecommons.org.
5.Status for begivenheder:Vælg: Planlagt (andre muligheder annulleret eller udskudt kan benyttes når det bliver relevant)
6.Steddetaljer:Vælg på listen, hvor begivenheden skal finde sted.
Hvis begivenheden afholdes på en adresse, der ikke findes i rullemenuen, kan adressen tilføjes under punkt 2. Begivenhedsbeskrivelse.
7.ArrangørdetaljerVælg dit navn eller gruppe i rullemenuen
8.Tilføj begivenhed:Aktiver knappen nederst i formularen, der nu automatisk fremsendes til web-red@globaleseniorer.dk
Bemærk: Tekst mm kan efterfølgende editeres.

Powered by BetterDocs