Globale Seniorer

View Categories

6.1 Redaktør – Begivenheder

1 min read

Begivenheder oprettes af medlemmerne gennem formularen i medlemsmenuen og/eller af redaktøren gennem admin adgangen til Begivenheder.

I det følgende gennemgås de enkelte typer af information for at understøtte gennemgang og justering af begivenheder oprettet af medlemmerne. Disse findes som kladder i listen af begivenheder.

Når du skal starte på at gennemgå medlemmers kladder, start du med at logge dig ind, og i venstre admin kolonne under begivenheder vælges: Begivenheder og alle begivenheder ses nu.

Vælg den kladde du skal gennemse eller vælg Ny begivenhed, hvis du skal lægge din egen ind. Du har nu hele begivenhedsformularen i midterfeltet.

1. Begivenheds-titel Check: Informativ max 20 karakterer – ikke f.eks: møde om
2. Begivenheds-beskrivelse 1. Check: Klar beskrivelse af beskrivelsen.
2. Hvis møde er for medlemmer: indlægges tekst sidst i beskrivelsen:
Tilmelding er nødvendig senest 2 dage før mødets afholdelse og sker på knappen nedenfor for medlemmer. Husk at logge ind.
Ikke medlemmer kan anmode om et 3 måneders prøve medlemskab ved at kontakte kasserer Peter Højslev Petersen . Derefter kan I sende en mail med tilmelding til arrangøren. Mail adresse findes nedenfor.

3. Hvis mødet er offentligt (også for ikke medlemmer) benyttes følgende tekst:
Tilmelding er nødvendig senest 2 dage før mødets afholdelse og sker på knappen nedenfor for medlemmer. Husk at logge ind.
Ikke medlemmer bedes sende en mail med tilmelding til arrangøren senest 2 dage før mødets afholdelse. Arrangørens mail adresse findes nedenfor.
3. Dato og tidspunkt Check
4. Billeder Check billedmateriale herunder ophavsret. Intet materiale kan være ok især for interne arbejdsmøder. Feature billede se nedenfor.
5. Resumé (uddrag) Check: Læsbarhed og max anslag/ord 300/40
6. Sted Check: Sted fra liste eller er andet sted valgt. hvis sidstnævnte skal sted evt ind i listen. Det gøres i menuen til venstre under Steder – vælg: ”tilføj ny”. Der er mulighed for at tilføje specielle oplysninger som f.eks. adgang til mødelokale, etc. Kontakt evt arrangør.
7. Arrangør Check:
8. Tilmelding Husk at aktiver tilmeldingsmulighed ved at vælge en billet-agent: vælg Globale Seniorer. Husk antal pladser angives:
– Lodsbåden max 25
– HB møde max 50?
– Byens hus max 50?
Skal udbygges

Følgende trin udføres i højre kolonne på siden:

A.Begivenhed KategorierCheck: er de rette kategorier valgt
B.TagsCheck: er de rette kategorier valgt
C.Udvalgt billedeIndsæt feature billede 16×9, f.eks 178×100 px
– For interne møder kan ikon benyttes
– For kategorien Forside annoncering benyttes billede som angivet af arrangør
D.UdgivelseOpdater begivenheden til:
– hvis klar til sidste check af kollega så vælg synlighed privat
– hvis klar til offentlighed så vælg offentlig
Hvis du får advarsel om du virkelig vil forlade siden så tryk nej og forsøg igen at opdatere
E.ResultatCheck: begivenheden på hjemmeside
F.

Powered by BetterDocs