- Denne begivenhed er allerede afholdt.
Europa-Café

Er “Vesten” sendt til destruktion? Hvad kan vi gøre for at holde sammen på Europa, når Trump & Co. tramper rundt som en elefant i en glasbutik? På den årlige sikkerhedskonferencen i München i den forgangne weekend, der havde udsendt en rapport med titlen “Under Destruction”, talte den amerikanske udenrigsminister Rubio smukke ord – hvorefter han fortsatte sin Europarejse med et besøg i Ungarn.
Og hvorfor netop Ungarn? Er der tale om et støttebesøg til Viktor Orban, der er hårdt trængt i valgkampen op til det ungarske valg 12. april? Bliver vi forrådt? Hvad gør vi?
Europa-Café 23. feb i Byens Hus – lige ved Hellerup station – er et sted, hvor vi mødes over en kop kaffe og en croissant den sidste mandag eller tirsdag i hver måned kl. 10-13 for at diskutere emner, vi er optaget af, inden for europæisk politik og kultur. Alle er velkomne.
På Caféens vegne,
Ole Aabenhus, vært.